معنی و مفهوم آثار علائم و نشانه های قلعه-چاه-حوض و تل های خاکی در گنج یابی و دفینه یابی

You are currently viewing معنی و مفهوم آثار علائم و نشانه های قلعه-چاه-حوض و تل های خاکی در گنج یابی و دفینه یابی

در این پست از سایت superfelezyab.com معنی و مفهوم آثار علائم و نشانه های قلعه-چاه-حوض و تل های خاکی در گنج یابی و دفینه یابی رو برای شما عزیزان علاقه مند به باستان شناسی قرار دادیم . کارشناسی کامل و جامع نشانه و علامت های انواع قلعه و چاه و حوض آب و تل های خاکی تومولوس + معنی و مفهوم + تصاویر و عکسهای نمادهای قلعه و حوض و چاه و تلهای خاکی در محل ها و مناطق مختلف + گمانه زنی محل و درب ورودی غار و دالان ها + آشنایی با تله های مکانیکی و طلسم به کار برده شده در این مناطق + رمزیابی و رمزگشایی جوغن های قلعه چاه پلمپ شده حوض و تل خاکی همراه ما باشید …

تل های خاکی در گنج یابی

باری که معمولا در قلعه ها وجود دارد در چند قسمت است که ۱- چاه : در گذشته یک سری از این بارها را در چاه پنهان میکردند به این روش که در زیر چاه مسیری را حفر میکردند و بعد از آن فضایی را در زیر زمین به صورت اتاقک درست می کردند که در مسیر راه تله میکانیکی کار می گذاشتند ( تل های خاکی در گنج یابی ) , دفینه را در اتاق جاسازی میکردند و در اتاقک را با سنگی گرد مهرو موم میکردند و درب راه ورودی را که کف چاه می شد را با ساروج مسدود میکردند و برای علامت گذاری زنجیری را داخل چاه آویزان میکردند .
حوض : معمولا در قلعه ها حوضی را درست میکردند که از جنس ساروج بود و برای اینکه کسی به آن شک نکند در داخل آن آب ریخته و ماهی پرورش می دادند . عمق موجود در این حوض ها بین ۳ الی ۴ متر است . بار موجود در زیر این حوض ها معمولا مجسمه تندیس حیوانات است که از طلا و نقره ساخته شده است .
تل هل : این تل ها معمولا در بیرون از قلعه در شیبی به سمت دره قرار دارند متراژ کار در این تل ها زیاد است و عمق موجود در زیر این تل ها حتی به ۳۰ متر هم می رسد البته اگر بخواهید از خود تل شروع به کار کنید . ولی در اصل مسیر اصلی دسترسی به دفینه در شیب و دو پله بالاتر از رودخانه ای است که در شیب قرار دارد و با سنگ بزرگی در آن مسدود گشته است. در مسیر مسدود شده معمولا دو تله وجود دارد.

نشانه چشم در گنج یابی - بررسی معنا و مفهوم نشانه چشم
بخوانید

این پست دارای 3 دیدگاه است

  1. احسان

    سلام خسته نباشید یه اثار لاکپشت دارم اونم سنگیش و میخوام کسی باشه راهنماییم بکنه اگه میتونی کمکم کنی ممنون میشم

  2. رضا

    سلام .ما داخل یه تنور مشغول به کار شدیم در فاصله یه متری کوزه ی شکسته بعد اون استخوان و بعد اون سنگ چین و در فاصله دو‌متر و نیم کنج تنور به یه سنگ بزرگ رسیدیم که زیرش کوزه ی شکسته از انواع مختلف که معلومه متعلق به یه کوزه نیست. ممنون میشم راهنمایی کنید. لازم به ذکر‌است که بگم یه گوشه سنگ شبیه فلش هستش

  3. سجاد

    سلام.
    میشه لطفا برای راهنمایی یه شماره تماس یا ….. بهم بدین

دیدگاهتان را بنویسید