بررسی منابع آب در باستان شناسی و کشف نشانه های گنج و دفینه

You are currently viewing بررسی منابع آب در باستان شناسی و کشف نشانه های گنج و دفینه

نمیخواهم زیاد در مورد خواص عجیب آب که مایع حیاط است صحبت کنم اما باید دانست در قدیم اکثر مردم در نزدیک آب زندگی می کردند و یک از موارد کشف نشانه های گنج و دفینه بررسی همین مسئله است.
آب ماده ای بدون مزه و بدون بو است که برای تمام شکل های حیات لازم است .آب برای زندگی انسانها از اهمیت بالایی برخوردار است . به همین خصوص جایی که آب هست زندگی و جایی که زندگی هست فرهنگ و مدنیت هم خواهد بود .

کشف نشانه های گنج و دفینه

فرهنگ ها و مدنیت هایی که با بودن آب تشکیل می شوند از خود آثارهایی بجا خواهند گذاشت .همین آثارهای بجا مانده به ما درباره چگونگی زندگی انسانها در آن دوران اطلاعات خواهد داد.

مصالحی که برای ساخت یک بنا استفاده می شود حدود ۲ – ۳ برابر مصالح برای ساخت آن بنا از آب استفاده می شود. کشف نشانه های گنج و دفینه . در دوران باستان امکان حمل خاک ، سنگ ، خشت و سایر مصالح به دوردست ها ممکن بود ولی حمل آب به این راحتی ها نبود به همین دلیل شهرک سازی ، سازه های مختلف ، کشاورزی و دامداری در مجاورت منابع آب قرار می گرفت

دفینه – گنج و یا بررسی های باستانشناسی سطح بر اساس منابع آب ساخته شده باشد . چون آب وجود دارد ، جایی که آب هست زندگی و جایی که زندگی هست فرهنگ و مدنیت هم خواهد بود . جایی که مدنیت هست از آنها آثارهایی بجا خواهد ماند و از آثارها میتوانیم اطلاعات در مورد انسانها و رفتارهای اجتماعی و اقتصادی مردم بدست بیاوریم.
مسئله مهم که مربوط به کشف نشانه های گنج و دفینه می شود ، اشیاء مختلف استفاده شده و بجا مانده از آن دوران است.

علامت و نشانه در گنج یابی و دفینه یابی به همراه معنی و مفهوم کامل آنها
بخوانید

اگر آب نباشد ممکن نیست اولین استفاده شان آب بوده و یا آثاری بجا مانده از منبع آب باید باشد ، در غیر این صورت آدرس اشتباه است و در جای اشتباهی توقف کرده ایم!

دیدگاهتان را بنویسید