گاز در گنج یابی – آشنایی و مقابله با خطرات گاز های سمی حین حفاری گنج

You are currently viewing گاز در گنج یابی – آشنایی و مقابله با خطرات گاز های سمی حین حفاری گنج

گاز ها در زمان یافتن گنج وجود دارن اما همیشه نه ولی در زمان هایی که وجود دارند بسیار خطرناک و مضر می باشند.
گاز در گنج یابی یکی از خطر ناکترین گازهای شناخته شده است که شخص مواجه شده با این گاز اگر اقدامات لازم برای مداوا انجام ندهد منجرب به مرگ شخص خواهد شد در ظرف کمتر از ۷ الی ۱۵ روز . به تمام افرادی در حین حفاری توصیه می کنم که دقت عمل به خرج بدهند تا از این گاز سمی در امان باشند . راه بسیار ساده وجود داره که در این پست به اون اشاره می کنم .

گاز در گنج یابی

البته افراد فوق حرفه ای و باستان شناسان اغلب از لوازم مخصوص حفاری استفاده می کنند که تهیه برخی از این لوازم برای افراد معمولی مقدور نیست یکی از این لوازم لباس مخصوص حفاری برای جلوگیری از ورود گاز و تماس با شخص کاوشگر گنج . مهمترین تاثیری که این گاز در گنج یابی می تونه داشته باشه اینه که از راه تنفس وارد شش های شما بشه و تاثیر خودشو بزاره .

در مرحله ای که حفار درست در مسیر خروج گاز (هواکش) نزدیک هدف قرار گرفته و یا خیلی به اصل دفینه نزدیک شده باشد، بسیار خطرناک می باشد.

در زمان گاز گرفتی حین حفاری گنج چکار باید کرد؟

شما باید در حین حفاری یک دستمال یا پارچه و یک بطری سرکه به همراه داشته باشید که وقتی احساس کردید با گاز طلا یا بوی عجیب و غریب مواجه شده اید سرکه رو به دستمال آغشته کنید و به جلوی بینی خود بگیرید . این روش تا مدتی می تونه کار ساز بشه و شما به کارتون ادامه بدید . سعی کنید اگر با بار یا کوزه یا صندوقچه ی گنج رو به رو شدید در فضای آزاد و باز درشو باز کنید تا به کسی آسیب نرسونه.

محل دفن گنج , علائم و نشانه های وجود دفینه و گنج های بزرگ
بخوانید

توجه داشته باشید که از ابتدا نشت گاز تا به دماغتان برسد ، بلافاصله نفستان بر نمی گردد و دچار فلج موقت ریه و شش های شما شده و اگر فوری شما را از محل خارج نکنند و سرکه به شما نخورانند ، ظرف چند ثانیه خواهید مرد!! ؟
چرا که این گاز ترکیبی از گاز سیانور می باشد.

ضمنا فقط در مواردی که گاز در گنج یابی بصورت ناچیز نشت کند ، این مراحل قابل اجراست و گرنه صد در صد یا کور می شوید یا مشکل شدید تنفسی درست شبیه افرادی که با دیگر گازهای شیمیایی مسموم می شوند، روبرو می گردید و یا در جا میمیرید.

توضیح آخر اینکه این گاز در گنج یابی حتی میتواند از راه پوست برای شما مشکل مسمومیت ایجاد کند و در مواردی که در معرض گاز شدید و یا زیاد قرار گیرید، با سوزش و خارش شدید شروع شده و سپس بلافاصله متورم شده و تاول هایی نا جور بر روی پوستتان نمایان می گردد که باید در کمترین زمان ممکن به بیمارستان مراجعه نمایید.

این پست دارای یک دیدگاه است

  1. امیر

    سلام ایاجایی که گاز باشه حشره یا ماری یا حیوانی میتونه باشه

دیدگاهتان را بنویسید